© 2017 by ILONA KRAWCZYK

CAVE SONG

Owładnięci odgłosami życia XXI wieku podróżujemy do podziemia Dudley Limestone Caverns, aby wrócić do bardziej starożytnego świata dźwięku. W komunikacji z krajobrazem, poszukując odgłosów, które ożywiały to miejsce w przeszłości, pytamy: Jak głos krajobrazu (dźwięk) może nauczyć nas czegoś o naszej wspólnej przeszłości i ewolucji istot ludzkich? 

 

Międzynarodowa grupa aktorów, muzyków i artystów dźwięku podjęła się innowacyjnej współpracy aby zbadać historię i geologię krajobrazu okolic Dudley poprzez ciało, pieśń i dźwięk. Projekt analizuje nowe sposoby wyrażania ogromu zmian geologicznych. Poprzez środki artystyczne i własne doświadczenie odkrywania historii i współczesności, artyści dokumentują cykle zmian w lokalnym krajobrazie i życiu ludzkim, aby stworzyć symfonię dla Dudley XXI wieku.

Cavesong Symphony in a Miner Key to projekt artystyczno-badawczy, zrealizowany w jaskiniach wapiennych Dudley, nieopodal Birmingham (UK).

 

Znajdujące się pod ziemią jaskinie przylegają na powierzchni do zabudowań mieszkalnych Priory i parku Wrens Nest. Historyczne i współczesne koegzystowanie tych krajobrazów oferuje unikalną możliwość badania ludzkiego związku z przyrodą. Podczas artystycznych poszukiwań zespół poznawał historyczne, geologiczne i biologiczne dzieje krajobrazu jaskiń Dudley. W ten sposób projekt odnosił się do badań  w obszarze  "ekologii akustycznej", czyli relacji między ludźmi a środowiskiem poprzez dźwięk.

 

premiera

maj 2015 

Birmingham Repertory Theatre (UK)

 

kierownictwo artystyczne

Georgina Biggs

współpraca artystyczna

Gabriel Gawin (UK), Tom Bailey (UK)

muzyka

Anthar Karana (Kolumbia) oraz tradycyjne pieśni bułgarskie i hiszpańskie

 

nagrania dźwiękowe

Simon Whetham (UK)

 

mentor

Helen Poynor (UK)

 

obsada
Ilona Krawczyk (PL), Sara Gonzalez Marin (ES), Georgina Biggs (UK)

produkcja

SheWolf Company

wsparcie

Arts Council England

The Sir Barry Jackson Trust

Birmingham REP

Glasshouse Arts Centre

Dudley Canal Trust

Wrens Nest Nature Reserve

The sound actually went through me, which is absolutely inspiring. I feel as though I’ve had an extraordinary experience and would very much liked to experience being in that space. It felt sacred actually, which is interesting, and it took me through the past in the moment. It had capacity to do that.

1/3