© 2017 by ILONA KRAWCZYK

// organiczność głosu, ekspresja wokalna

EMBODIED VOICE

Embodied Voice to projekt naukowo-artystyczny badający organiczność głosu i ekspresję wokalną. Jego praktyczny wymiar obejmuje rozwój treningu wokalno-aktorskiego oraz Soundings - działania performatywne tworzące Teatr Dźwięku (Sound Theatre)

Badania prowadzone są w ramach pracy doktorskiej w Centre for Psycho-Physical Performance Research na wydziale dramatycznym Uniwersytetu w Huddersfield (Wielka Brytania) dzięki stypendium North of England Consorcium for Arts and Humanities (NECAH).

realizacja

Polska, Wielka Brytania, 2016-2019

trening

ŚPIEWNOŚĆ CIAŁA - CIELESNOŚĆ GŁOSU

Śpiewne ciało, czy cielesny głos... możemy mówić wymiennie. Głos wydobywamy przecież z ciała. I tak jak ciało każdego z nas ukształtowane jest w unikatowy sposób, tak też unikatowy jest głos każdego z nas. Dzięki różnym technikom wokalnym i tradycjom śpiewu możemy go wytrenować w określony sposób. Każdy z nas jednak ma inną ekspresję, wrażliwość, historię, upodobania. Każdy może chcieć przekazać coś innego w piosence. Ta sama piosenka dla każdego będzie też miała inne znaczenie.

Podczas treningu uwaga skupiona jest na takich elementach jak:
- organiczność (cielesność) głosu
- integracja ciała, emocji i intencji w ekspresji wokalnej
- twórcze poszukiwanie w pracy z piosenką
- oswajanie sytuacji występów wokalnych

performance

SOUNDINGS

Działania performatywne tworzące Teatr Dźwięku (Sound Theatre), w których zasady wypracowane podczas pracy treningowej wykorzystywane są do tworzenia struktur teatralnych. Integracja dźwięków z ruchem, śpiewu z tańcem, wokalizy i improwizacje budują historie spotkań z prze-strzenią, odgłosami i ludźmi w nas brzmiącymi. Znaczenie słów poddaje się znaczeniu dźwięków.